دانلود پاورپوینت

دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی – یادگیری و تدریس 2021

دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی –  یادگیری و تدریس 2021

دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی – یادگیری و تدریس 2021

لینک دانلود محصول

مبانی نظری فرآیند یاددهی –  یادگیری و تدریس

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش


فصل دوم : بیشینه تحقیق                                     
مقدمه                                        14
انواع رویكردها در فرآیند یاددهی –  یادگیری                        15
یاددهی –  یادگیری با رویكرد غیر فعال یا سنتی                    15
نقد یاددهی –  یادگیری با رویكرد غیر فعال یا سنتی                     16
یاددهی –  یادگیری با رویكرد فعال                            17
ویژگی ها و نكات اصلی در یاددهی –  یادگیری با رویكرد فعال                20
رابطه تدریس و یادگیری                                22
مبانی نظری رابطه تدریس و یادگیری                            23
الگوهای تدریس                                     24
ارتباط الگوهای تدریس با برنامه درسی                        24
ارائه الگوی عمومی تدریس با رویكرد فعال                        25
مراحل الگوی عمومی تدریس با رویكرد فعال                        26
نمونه هائی از الگوهای تدریس فعال                            26
الگوی حل مساله                                    26
پیشینه تحقیق                                    30
تحقیقات انجام شده در ایران                                31
تحقیقات انجام شده در جهان                            34
خلاصه فصل دوم                

مقدمه  
یكی از وظایف معلمان در جریان آموزش وپرورش ، زمینه سازی جهت رشد و یادگیری مطلوب دانش آموزان است و در آموزش وپرورش نوین تاكید بر فعال بودن یادگیرنده در جریان یادگیری و تشكیل ساخت ذهنی می باشد ( سلسبیلی و دیگرا ن ، 1382 –  تحلیل تطبیقی از دانش آموزان ایرانی ) .
فراشناخت به عنوان رویكردی جدید به فرایند یادگیری توجه خاص داشته و به فعال بودن و آگاهی انسان از نظام شناختی خود تاكید دارد .یادگیرنده در كاربرد این رویكرد ، به جریان شناخت خود نظارت می كند ، موانع یادگیری را جستجو كرده و در صورت نیاز از راهبردها ومهارتهای لازم بهره می جوید . سپس ، مفهوم تدریس را مورد بررسی قرار دادیم .
از مجموعه تعریفهای مورد مطالعه چنین استنباد می شود : تدریس عبارت است از تعامل بین معلم وشاگرد ، شاگرد با شاگرد و یا شاگردان با هم ، براساس طراحی منظم وهدف دار واز پیش تعیین شده برای ایجاد تغییر در رفتار شاگردان كه با توجه به شرایط و امكانات اعمال می شود .
با توجه به تعریف فوق معلم با تمهید مقدماتی باید در جریان تدریس دانش آموزان را به فعالیت وا دارد و خود نقش راهنمایی را به عهده بگیرد و به عبارت دیگر ، باید از روش فعال استفاده كند .
ژان ژاك روسو دانشمند بزرگ فرانسوی از جمله كسانی است كه در امر آموزش و یادگیری بر فعالیت فراگیرنده تاكید كرده است او می گوید بگذارید كودك خود مساله اش را حل كند ، ( آرمند ، 1372 –  روش های تدریس فعال ) .
جان دیویی تاكید بر تجربه فراگیرنده در جریان یادگیری دارد او در كتاب تجربه و آموزش وپرورش می نویسد : دانش آموز موجودی فعال و كنشگر است كه در محیط خود دخالت می كند و با آن عمل متقابل انجام می دهد . معلم باید عادت كند كه تفكر را در دانش آموزان به وجود آورد .
دیویی بهترین روش تدریس را روش حل مساله می داند ( نقیب زاد ه ، 1379 فلسفه آموزش و پرورش ) .

دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی – یادگیری و تدریس 2021

لینک دانلود محصول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا