رژیم های لاغری

برای تو – باورهای غلط درباره چربی سوزی شکم (2021)

برای تو – باورهای غلط درباره چربی سوزی شکم (2021)

تناسب اندام و زیبایی آن، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که بعد از سلامتی به آن اهمیت داده می‌شود. اکثر افراد عاشق داشتن تناسب اندام هستند و می‌خواهند ضمن داشتن سلامت کافی، اندام زیبایی داشته و در پوشیدن لباس‌های مختلف محدودیتی نداشته باشند. مهم‌ترین عضو بدن که تناسب اندام را دچار اختلال می‌کند و حجم زیادی از چربی را در خود انباشته می‌کند، شکم است. آب کردن شکم برای بسیاری از افراد دغدغه مهمی است. اهمیت دادن به این موضوع و پیگیری جهت یافتن بهترین راه‌های چربی سوزی شکم موجب شده است تا باورهای غلط و تصورات اشتباهی در این زمینه نشر داده شود.

در ادامه به بررسی باورهای اشتباه در خصوص چربی سوزی شکم و نحوه آب کردن شکم می‌پردازیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

۱- چربی شکم با ورزش ناحیه شکم آب می‌شود!

یکی از تصورات اشتباه در خصوص چربی سوزی شکم، این موضوع است که چربی شکم با ورزش شکمی به‌راحتی آب می‌شود. بدیهی است که با تحقیقات گسترده‌ای که در این حوزه شده است، هیچ مستنداتی مبنی بر چربی سوزی شکم به‌صورت موضعی وجود ندارد.

در واقع، آب کردن شکم تنها زمانی ممکن است که فرد با تغییر سبک زندگی و کنترل میزان کالری دریافتی با صبحانه رژیمی برای لاغری و مصرف میان وعده های سالم در محل کار می‌تواند به مرور، چربی نواحی مختلف بدن‌تان را آب کند.

۲- چربی های شکم مانند چربی‌های سایر نقاط بدن است!

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که چربی‌های انباشته شده در ناحیه شکم نیز مانند سایر نقاط بدن تنها در زیر پوست قرار دارد و به اصطلاح زیر جلدی است؛ اما بهتر است بدانید که شکم دارای چربی‌های دیگری به نام چربی احشایی است.

این مدل چربی تنها با تغییر سبک زندگی و رعایت اصول زندگی سالم کاهش پیدا می‌کند. معمولا افرادی که دارای چربی احشایی هستند، با عمل جراحی ابدومینوپلاستی نیز، نمی‌توانند حجم شکم را تاحد دل‌خواه کم کنند.

۳- خوراکی‌های خاصی وجود دارند که موجب چربی سوزی شکم می‌شوند!

یک تصور اشتباه در میان مردم وجود دارد که بعضی دمنوش‌ها، سبزی‌ها یا میوه‌ها، موجب می‌شوند تا چربی‌های ناحیه شکم به صورت موضعی آب شوند. بهتر است بدانید که آب کردن شکم تنها در شرایطی امکان‌پذیر است که رژیم لاغری موثر داشته باشید و با انجام ورزش‌های مناسب و مفید هوازی و قدرتی، عضلات شکم را تقویت کنید و چربی سوزی شکم را از طریق دریافت کالری کم‌تر شروع کنید. این تنها راهی است که به‌طور موفقیت آمیز منجر به چربی سوزی شکم می‌شود.

۴- گن های ساعت شنی کمرتان را باریک می‌کنند!

بسیاری از افراد فکر می‌کنند، با استفاده از گن های ساعت شنی می‌توانند سایز شکم‌شان را کوچک کنند و چربی سوزی شکم را در این ناحیه ایجاد کنند. در حالی که آب کردن شکم اصلا تحت چنین شرایطی ممکن نیست و این گن‌ها، تنها با فشرده کردن چربی‌ها و هول دادن آن به داخل شکم موجب تخت شدن شکم به‌صورت موقتی می‌شوند. هرچند، اثرات نامطلوب بر مهره‌های کمر را در این زمینه نباید فراموش کرد.

۵- بستن کیسه فریزر و سلفون شکم را آب می‌کند!

شاید افراد زیادی را در باشگاه‌های ورزشی دیده باشید که با خوشحالی در حال پیچیدن سلفون به دور شکم شان هستند. این افراد با بستن سلفون یا کیسه فریزر بر روی شکم یا ران‌ها، موجب باقی ماندن تعرق پوست در زیر کیسه فریزر می‌شوند.

معمولا با باز کردن این نایلون‌ها بعد از ورزش میزان زیادی آب در این ناحیه وجود دارد که حاصل از تعرق پوست بوده است. متاسفانه تصور این‌که با چنین اقدامی چربی سوزی شکم اتفاق می‌افتد کاملا اشتباه است. بعد از انجام این کار طی مدت زمانی طولانی، متوجه آسیب‌های پوستی ناشی از عدم امکان تعرق و خنک شدن پوست می‌شوید.

۶- حذف نان و برنج موجب چربی سوزی شکم می‌شود!

عده زیادی تصور می‌کنند که اگر در رژیم غذایی‌شان نان و برنج را حذف کنند، همه چیز حل خواهد شد! در حالیکه اصل ماجرا چنین نیست.

معمولا چربی‌های شکمی ناشی از عدم داشتن رژیم غذایی مناسب و سالم است. اکثر افراد بعد از اضافه وزن، در تمامی نقاط بدن دچار افزایش سایز و تجمع چربی می‌شوند؛ اما تجمع این چربی در ناحیه شکم به‌دلیل ویژگی خاص این ناحیه، بیشتر ملموس است. همین موضوع تصور افزایش چربی شکمی با نان و برنج را ایجاد می‌کند.

در حالیکه واقعیت به ما می‌گوید که داشتن سبک زندگی ناسالم، خواب ناکافی، رژیم غذایی نامناسب و مخالف با هرم تغذیه، اصلی‌ترین علل چاقی و افزایش چربی شکمی است. با حذف نان و برنج و عدم کنترل میزان کالری چربی سوزی شکم اتفاق نخواهد افتاد.

برای تو – باورهای غلط درباره چربی سوزی شکم (2021)

لینک مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا