رژیم چاقی و افزایش وزن

برای تو – ۵ خوراکی معجزه آسا برای افزایش وزن سریع (2021)

برای تو – ۵ خوراکی معجزه آسا برای افزایش وزن سریع (2021)

افزایش وزن سریع جزء با تغییر دادن غذاهایی که می‌خوریم اتفاق نخواهد افتاد. برخی افراد که دچار کمبود وزن هستند، برای سلامتی و انرژی بیشتر لازم است که وزن خود را افزایش دهند. از این رو لازم است که با خوراکی های چاق کننده آشنا شده و آن‌ها را در برنامۀ غذایی‌شان بگنجانند. یکی از مشکلات شایع که در مسیر افزایش وزن سریع وجود دارد، مصرف غذاهای پرکالری و بدون ارزش غذایی است. این شیوه به جای تقویت و بزرگ کردن عضلات، تنها باعث بدفرم شدن و افزایش چربی‌های خطرناک در بدن خواهد شد. بنابراین شناخت خوراکی های چاق کننده که سالم و مغذی باشند ضروری به نظر می‌رسد. در این مقاله، ۵ خوراکی معجزه آسا برای افزایش سریع وزن را معرفی خواهیم کرد.

افزایش وزن سریع با مصرف خوراکی های چاق کننده

شناخت خوراکی های چاق کننده می‌تواند کمک زیادی به افرادی که دچار کمبود وزن هستند نماید. در حالی که این روزها، عدۀ زیادی به دنبال روش‌های معجزه آسا برای کاهش وزن هستند، عدۀ دیگری به همان میزان دشواری را برای افزایش وزن تحمل می‌کنند. اما استفاده از روش‌های نادرست باعث می‌شود که صرفاً نواحی شکم آن‌ها با تجمع چربی روبرو شود. این موضوع ناشی از مصرف غذاهای ناسالمی است که باید سریعاً حذف شوند. با گنجاندن مواد مغذی زیر در برنامۀ غذایی می‌توانید راهی مطمئن‌تر برای افزایش وزن سریع پیش رو داشته باشید.

مغزدانه‌ها

مغزدانه‌ها و کره‌هایی که از آن‌ها به عمل می‌آید، سرشار از چربی‌های سالم و کالری بالا هستند. مغزدانه‌هایی از قبیل بادام شیرین، بادام زمینی، پسته و فندق، سرشار از پروتئین، فیبر و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و مغذی هستند. استفاده از مغزدانه‌ها نه تنها به افزایش وزن سریع کمک می‌کند بلکه تأثیرات آن‌ها در بهبود وضعیت سلامتی بدن نیز چشمگیر است. این خوراکی های چاق کننده همچنین به سرعت باعث احساس سیری می‌شوند. بنابراین در مقایسه با خوراکی‌های پرکالری و فاقد ارزش غذایی، گزینه‌های بهتری برای رفع گرسنگی نیز هستند.

اسموتی‌ها

اسموتی‌های پروتئین خانگی یکی از گزینه‌های عالی برای افزایش سریع وزن هستند. مصرف روزانۀ اسموتی‌ها، رژیم غذایی سالمی را برای افراد به وجود خواهند آورد. برای تهیۀ اسموتی لازم است که از مصرف شکر و طعم‌دهنده‌های مصنوعی پرهیز نمایید. تهیۀ اسموتی بسیار ساده است. یکی از اسموتی‌هایی که حاوی پروتئین، ویتامین و کربوهیدرات زیادی است را می‌توانید به این شکل تهیه نمائید؛ دو فنجان شیر، یک عدد موز، یک قاشق کرۀ بادام زمینی، یک فنجان توت فرنگی، یک فنجان ماست یونانی و یک فنجان اسفناج را درون میکسر ریخته و به خوبی آن‌ها را مخلوط کنید. اضافه کردن آووکادو و پودر پروتئین وی نیز می‌تواند به افزایش میزان پروتئین آن کمک کند. در ضمن برای درست کردن اسموتی، محدودیتی در اضافه کردن سایر مواد مغذی سالم نیز نخواهید داشت. تنها کافیست از مواد غذایی سالم و با ارزش غذایی بالا استفاده نمایید.

خوراکی های افزایش وزن

تخم مرغ

تخم مرغ دارای چربی، پروتئین و میزان کالری بالایی است. همچنین کربوهیدرات موجود در آن نیز قابل توجه ‌می‌باشد. تخم مرغ یکی از خوراکی‌های محبوب بین بدنسازان است. پروتئین موجود در تخم مرغ به ساخت عضله کمک می‌کند و چربی آن نیز در تأمین انرژی مؤثر است. همچنین که تستوسترون موجود در بدن را نیز افزایش داده و باعث افزایش قدرت بدنی می‌شود. اما در مصرف تخم مرغ باید میانه‌روی را رعایت کرد. مصرف زیاد تخم مرغ باعث افزایش سطح کلسترول خون شده و می‌تواند برای بیماران قلبی خطرناک باشد. همچنین افرادی که مبتلا به بیماری‌های کبد هستند نیز باید مراقبت مصرف تخم مرغ باشند.

میوه‌ها

میوه‌ها سالم‌ترین خوراکی‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای افزایش سریع وزن نیز استفاده کنید. تنها کافیست که میوه‌های چاق کننده را بشناسید. میوه‌ها سرشار از قند، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها هستند که به بهبود سطح سلامتی بدن نیز کمک می‌کنند. مصرف این میوه‌ها برای افرادی که قصد افزایش وزن دارند توصیه می‌شود: موز، آووکادو، انبه، آناناس، طالبی، هندوانه، خربزه، هلو و پاپایا. یکی از بهترین میوه‌های این لیست که تأثیرات آن بر سلامتی چشمگیر است، آووکادو می‌باشد. سعی کنید مصرف آووکادو را به صورت هفته‌ای سه تا چهار بار در برنامۀ غذایی خود داشته باشید.

لوبیا

انواع لوبیاها می‌توانند مواد مغذی مورد نیاز بدن را به خوبی تأمین نمایند. یک فنجان لوبیا شامل ۲۲۵ کالری، ۱۵ گرم پروتئین و ۴۰ گرم کربوهیدرات است. همچنین لوبیاها شامل مقادیر زیاد فیبر هستند. لوبیا چیتی، لوبیا سیاه و قرمز از جمله معروف‌ترین لوبیاها هستند. برای مصرف لوبیا، از مدل‌های کنسروی آن‌ها استفاده نکنید. بلکه تنها کافیست مقادیری از لوبیای خشک را به مدت لازم آب‌پز کرده و با نمک، فلفل و انواع سبزیجات طعم‌دار کنید. اضافه کردن مقداری سیب‌زمینی و قارچ به خوراک لوبیا نیز باعث چند برابر شدن اثربخشی آن در افزایش وزن خواهد شد.

برای تو – ۵ خوراکی معجزه آسا برای افزایش وزن سریع (2021)

لینک مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا